Monday, August 9, 2010

Bercerita tentang sarung tangan

Aku dok belek2 sarung tgn pemberian seseorg... sarung tangan ni bnyk mmberi memori... sarung tgn ini jugak menandakan posisi aku kat mane2 futsal pn yg aku join.... mmber2 ckp aku xleh men posisi len.... sbb sepak ke laut... bla... bla... bla... mmg pun... aku punye shooting mmg cam haram.... hahahhahaaa.... sbb tu aq lg prefer men goalkeeper... ye... penjaga gawang... jawatan yg jarang menjadi rebutan mne2 org pun.... mne ade goalkeeper yg nme dia hebat cam C.Ronaldo, Messi, Kaka, Drogba.... kalau kat Malaysia pun Safee Sali... Amri Yahyah... cuba sebut Azizon Kadir... ternganga2 org nk pikir... sape dia tu? Menteri Pertahanan Zimbabwe ke? hmmmm....


Dulu.... mama aku xbg aku men bola/futsal... sbb pada dia dlm Malaysia kalau men bola... mne dpt ape... ni semua pengaruh media yg suka sgt wat report pasal tunggakan gaji lah... player x dpt bonus lah... hmmmm...
tp... bila aku bawak sendiri mama aku untuk tgok mcmne aku men... bru lah dia fham knapa ank dia ni minat sesgt men2 bola/futsal.... aku masih ingt malam 2.... perlawanan ketiga untuk Liga Kampung Muhibbah (kmpung aku wat liga untuk anak2 muda untuk cari bakat dihantar ke Futsal Kluang)...


Game 2 aku jumpa team Kepala FC... Team tu mmg unbeaten ar kalau kt kmpung aku... sedangkan kitorg plak team tngkap muat... tp... kjutan berlaku bila kitorg menang 2-1... dan aku goalkeeper merangkap kapten (sebb pd diorg aku hebat kt UiTM... hahahahhaaa)....


Antara tournament yg pernah aku men...
-Liga Kg Muhibbah (2nd, dpt title "bestgoalkeeper", terpilih untuk men Paloh FC..)
-Piala Umno Yong Peng (2nd round)
-Piala T6 Kluang (Juara)
-Piala Komuniti Paloh (3rd place)
-Open Tournament 1 Malaysia Maxis, Reble, Kluang (2nd round)
(mmg best bila ketua kampung snggup sponsor utk kitorg... hahahahahhaaaa)


Untuk dlm Uitm... aku xtaw dah berapa bnyak dah game yg aku men....yg aku ingt...
-DBS tournament open (2x Juara)
-DBST tournament open (suku akhir)
-Interwing Kolej SR
-Intercourse...(bru2 ni diimport Bachelor Accounting)


Sekarang ni aku cuba nk usyar untuk men kt Liga Kluang.... Hehehheeee....
Jersi Paloh FC dpt tajaan TM.... 




-----------bila lah nk jadi cam Petr Cech----------

No comments: