Sunday, August 15, 2010

Budak Cina itu bikin kacau lagi?



Nama dia Namewee... seorg yg prnah mencetus kontroversi dlm negara.... antara video dia yg prnah aku tgok..:
1) TNB
2) NegaraKuKuKu...
3) Bola Boleh
4)yg latest ni... kawanku...

Nsib dia cerita pasal bngsa... kalau dia cerita pasal kelemahan ank muda kita yg suka sgt buang2 bayi... mksiat bagai? hmmm... ntahlah....
Bukan aku nk sebelahi dia... tp aku setuju ngn ape yg dia nk lontarkan... kita org MELAYU selalu sgt dipijak injak,,, tak sedar lg ke? org lain dah jauh sgt ke depan.... aku dah malas nk cakap bnyk lg dah... korg nilailah sendiri...

Kalau kita cerita pasal Melayu...
Bnyk sgt yg boleh buat berbulu...
Orang lain dah sangat maju...
Tapi kita masih macam dulu...

Dengki sudah jdi perisai...
Suka hantar santau...
Suka merempit..
Suka bergaduh...
Suka cari pasal...
Suka tunjuk lagak...
Itu memang org kita...

Tak sedar ke apa yg korg buat...
macam mintak dipijak-pijak...

-----aku cuma sokong Bro Namewee ni kalau bab isu bangsa dan negara... kalau bab agama.. mmg aku sepak terajang dia...dia pn org muar... sebelah je ngn segamat ni..-----






3 comments:

me enemy said...

tuuuuuut la die. buat malu org muar jek. lanziao

Khuzz said...

bahasa ape tu karok? hahahhahaa....

tyka chou said...

saye cina...<tibe2..=,='