Thursday, August 19, 2010

Kumbang dan Bunga...



Seekor kumbang bertemu sekuntum bunga pada hari perkenalan, lalu berkata...
"Boleh saya terbang di atas kelopok bunga?"


Hari esok selepas pertemuan semalam...
"Penat la terbang, boleh saya berehat di kelopok bunga awak?" 


Hari lusa selepas pertemuan pertama
"Macam sedap madu bunga awak, boleh saya rasa?" 


Pada hari seterusnya selepas pertemuan itu...
"Alang-alang awak dah bagi madu segar awak, apa salahnya awak beri saya tiap hari? 
Lagi pn tiada kumbang lain mahu mendekati awak.. 
Kalau tukang kebun nampak awak pun,


dia akan buang awak dan ganti yg baru.................... 


-----kumbang atau lebah tak akan puas menghisap madu selagi madu pada bunga itu tak -------
---- habis. Jdi kpda "bunga2" di sana... jgn seskali bagi madu kat "kumbang" walaupun     -------
---- madu korg tu memang la sedap sgt utk diisap, simpan utk "kumbang" yg berhak...     -------------- bukan kumbang BUSUK!!!!!!!

1 comment:

PurplePolaris said...

salam.i support 100%..tapi kan sekrg benda camtu dah jdk trend.akhir zamn.Allah turun azab lah banyak maksiat sgt.kan kan kan???huhu..

jom visit my page.."tak rugi cinta Allah"..thought up by a 5 years old lil girl=)