Friday, January 14, 2011

Tak Pernah Hati Aku Berbunga Macam Ni!!! (Kekasih saya sangat sweet)

   Aku takde idea nak berpuisi atau mengarang cerpen hari ni... Sebab hati aku terlebih berbunga-bunga. Arrrgghhh!!! 


   Dulu aku pernah post cerita Cerita 8 Ogos 2010. Kalau nak dikira jarak 8 Ogos 2010 sampai semalam, 13 Januari 2011, baru 5 bulan lebih.. Tapi pada aku, dah macam lama sangat hubungan aku dengan dia. Sayang aku pada dia dah terlalu utuh.


   Semalam aku keluar date dengan Cik Ila aku. Dah takde dah degup melampau-lampau macam dulu mula-mula nak keluar date. Walaubagaimana pun, degup tu tetap ada. Serius tak tipu, walau sekerap mana pun aku keluar dengan dia, memang tetap ada degup jantung tu. Degupan cinta barangkali? Ya, mungkin.. huhuhuuu... 


   Mula-mula kami keluar makan. Standard ar tu, pergi makan adalah acara wajib dalam tentatif program orang-orang yang pergi dating kan? Lepas pergi makan, kami pun pergi la lepak. Tempat yang terang ok? semua orang nampak kami. Tambahan pula populariti aku yang dikenali ramai di Segamat. Hahahaaa..(poyo)


   Masa ni lah tiba-tiba terbit persoalan dari Cik Ila. "Awak pernah tak bosan dengan saya?" Macam mana aku nak mula kan ayat untuk jawap soalan cepumas ni? Jawapan aku cuma "Tak, sebab awak sentiasa memahami saya dan tak pernah kongkong saya untuk setiap minat saya". Banyak lagi lah perbualan-perbualan sweet kami. Heeeeeeeeeeee.... 


   Masa hantar dia balik, aku dapat lagi sekeping kad ucapan dari Cik Ila. Aku simpan dan buat tak tahu je balik rumah sewa, sambil terus simpan kad tu dalam almari. Takkan lah aku nak hiruk pulak bagitau satu taman yang aku dapat kad ucapan. Balik buat biasa je sambil layan lawak bodoh budak-budak serumah. Sampai lah tertidur. Bila terjaga dalam pukul 5 pagi, perkara yang bermain dalam otak aku, KAD UCAPAN tu. Terus dengan beria-ia. Aku baca satu-satu isi kad tu.


   Mahu menjerit saja bila baca. Setiap bait ayatnya, setiap corak dekorasi kad tu, memang buat jiwa aku meruntun. Seolah ada aura ikhlas dalam setiap inti kad itu. Ya, kad ini juga adalah sebab kenapa aku tak pernah bosan dengan Cik Ila. Dia memang rajin buat kejutan yang aku tak pernah duga.


   Takkan pulak aku nak upload gambar kad tu? gila betol aku ni... hahhaaa..


   Mengimbau kembali sepanjang hubungan ini terhasil, memang aku boleh senyum sorang sorang. Cik Ila merupakan seorang gadis biasa yang sama-sama dengan aku buat asgmnt masa semester 6 kat UiTM dulu. Dah semester 6 baru aku kenal Cik Ila walhal kami satu batch dari semester 1 lagi. Dia menjadi orang pertama yang mendengar setiap cerita luka cinta aku. Yup, sebuah cerita cinta yg berusia hampir 3 tahun, dikhianati dengan senang hati dan riang ria nya oleh si dia dulu.


   Tapi biar lah, setiap jadinya sesuatu, mesti ada natijah dan hikmahnya kan? Itu kata-kata orang tua dalam menyedapkan hati orang yang dalam kesusahan. Perpisahan dulu tu mungkin untuk kebahagiaan yang aku kecapi sekarang ni. 
    
   Kepada si penoda cinta (kalau lah kau baca blog aku) terima kasih atas segalanya. Terima kasih sebab mengajar erti sebuah cinta. Terima kasih atas segalanya. Nama kau dah kian luput dalam nadi ingatan aku. Aku tak berdendam kepada kau. Pergilah kepada jalan kebahagiaan yang kau cari. :)


   Dengan Cik Ila, dah banyak kenangan-kenangan manis antara kami tercipta. Memang ramai yang tak percaya. "Biar betol sipot!! Kau dengan ila?". Biar lah.. Yang rasa cuma aku sorg. Semakin hari perasaan sayang kepada dia makin kuat, makin hebat. Kalau tak jumpa sehari, mesti jadi rindu sesangat. Harapan aku biarlah dia menjadi sebuah ujian untuk aku lalu menjadi sebuah anugerah yang sangat tinggi nilainya. Semoga hubungan kami ini berpanjangan hendaknya sehingga kami diikatkan dan sehingga hari tua, dan sehingga akhir hayat. Amin...


   Kepada b : "Abg syg b sgt. Jgn hancurkan hrpn kita ni ya? kalau ada salah sorg antara kita yg trleka, biarlah yg lg 1 tu mengingatkan dan membetulkan kembali setiap yg silap.Jngn ambik tindakan sndri utk cari senang sndiri ya? lg skali. Abg syg b. Thanks for everything syg..Mmmmuuuaahhh! :)"




---Pedulilah aku nak jiwang ke tak... ada ke yg baca blog aku? hahaaa...---

8 comments:

qryda_otai said...

aku baca!

Khuzz said...

Hahahaaaa... tenkiu2... segan ar aku...

Edy G-Minor said...

awwww. abg khuzz ni da la sexy, romentik lak tuh. sweet giler2 ar entry ni. berdebunga-debungaan ati ai membacanye tau. hahahaaaaa. mantap, saudara! cinta teguh!

Khuzz said...

Hahahahaaaaaaaa... edy... kau jgn... malu ar aku...!!

tira azhar said...

ayat last tak tahan tuh! sweet gila ngek.. nk jugak333... hahaha

Khuzz said...

hikhikhik.... cik tira nk apa tu? lalalaaaa....

Ariff Masrom said...

weh! menitik air mata aku..seyes aku terharu sebab aku pernah wat apa cik bintang kau pernah wat...aku tahu apa rasa dia... :)

Khuzrin Kamarudin said...

Ariff : errrrr... Tu laa... aku sendiri terharu atas apa yg dia buat... insya-Allah semuanya dlm berkat... amin.... :)