Monday, May 9, 2011

Koleksi Video Cerita Teladan Kanak-Kanak...

   Zaman kanak-kanak dulu memang tak lari dari kartun. Sini aku malas nak tulis banyak, sebab aku nak kongsi berkenaan koleksi cerita kartun terbitan Filem Negara Malaysia. Cerita-cerita ini sangat menarik, lagenda, nostalgia, menggamit memori dan apa lagi? Tambah ar sendiri. Hahahhaa.. 


   Jom layan sambil kunyah popcorn... :)

Sang Kancil Dan Sang Buaya






Sang Kancil, Kerbau dan Buaya






Singa yang haloba





Arnab yang sombong






Telur sebiji riuh sekampung






Gagak yang bijak







Budi baik dibalas baik





Sang Kancil dan Monyet





   Itulah dia antara koleksi video-video lama yang mewarnai zaman kanak-kanak aku. Atau yang sebaya dengan aku. Memang menarik.. :)

   Sepatutnya RTM tayangkan balik cerita-cerita ini sebagai tatapan kanak-kanak sekarang yang lebih cenderung menonton Hentai.. Uppps.. Bukan Hentai, tapi cerita-cerita kartun lain.. hehehehe... 


Penyumbang dana :




20 comments:

CintaZulaikha said...

sumernya cerita pensyarah akak...huhu

imah said...

cite dulu-dulu.. banyak nilai ^^

piko said...

dulu sanggup nak ponteng kelas sebab tunggu citer kartun camnie.. adess..rinduu

wannurfazrini said...

semua cite layan gila tp tu masa kecik la. skrg ni bila tgk adik2 baca buku mcm ni, dah x pndang dah :P

herumi said...

broo... this is good movie bro... good broo.. broo...

ayilarima said...

sye terjah awk plak... hahaha.. ble tgk entry blog nie, t'igt mase zaman kanak-kanak dulu.... :)

cik teyn teyn said...

adakah tuan blog minat gile kartun smpai header pon kartun ? hehe ..

tp sy pon suke cerita2 kartun.

masa kecik2 beli buku cerita mesti ade kisah sang kancil and buaya. hehe

cik teyn teyn said...

adakah tuan blog minat gile kartun smpai header pon kartun ? hehe ..

tp sy pon suke cerita2 kartun.

masa kecik2 beli buku cerita mesti ade kisah sang kancil and buaya. hehe

Kyril said...

skrang ni bdak2 lyan upin ipin dgan boboiboy :D

Liyana Aziz said...

nak tahu x, almost semua cerita yana ada koleksi bukunya.. heheheheheheh...

ïêmå å¢klê§ said...

aku minat giler video sang kancil dulu...
thxs share video ni...
huhu

nub said...

cerita sekarang tak abes cinta, hantu, aksi yang langsung tak semat.

jauh lagi baik cerita kanak2..

Nurna Azrin said...

haahahah...teringat zaman muda-muda dulu...aahahahhhah

delarocha said...

terkenang di masa dahulu

hellghast said...

oiii!!! gua peminat Hentai!!!

stalker hebat ! said...

wahhh !

mengimbau memori daon pisang nihh .
haha^^

cik rama-rama said...

owhhh...cipot tgk hentai...hahaha..kantoi...

ni semua cerita stok sebelum tdo dulu2 ni...

Ms J said...

Suka semua diatas!!!!

Anonymous said...

university of appalachia school of pharmacy http://sundrugstore.net/categories/anti-acidity.htm onlin3 pharmacy ratings

Anonymous said...

freedom pharmacy http://sundrugstore.net/contact.htm pharmacy internal medicine clerkship