Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan...


   Setiap tahun atuk ni akan muncul sebanyak 3 kali iaitu sebelum puasa, sebelum raya Aidilfitri dan sebelum raya Aidiladha. Namun tadi lebih kurang pukul 8 lebih, tugas genting atuk ini telah digantikan dengan pak cik yang lain. Ish ish ish... Lepas ni kami pasti akn rindukan untuk mendengar legend yang seorang ni beri pengumuman.


   Namun begitu sudah tersah dan tersahih, esok seluruh umat Islam akan menunaikan ibadah puasa rukun Islam yang ketiga ini. Jadi, kepada semua, marilah menunaikan puasa ini dengan amalan-amalan berkat dan mengumpul sebanyak kebaikan. Insya-Allah.


   Juga kumpul duit banyak-banyak untuk beli mercun, pelita, kuih raya, sampul duit raya, kasut raya, sampin raya, baju kebaya, nasi himpit, ketupat, dan apa-apa juga peruntukan raya. Alah... orang Malaysia, 3 bulan sebelum puasa dah sibuk cari kelengkapan raya....


   Tiada lain aku nak bebelkan, Salam menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam. :)



7 comments:

ked said...

haah la..mane die gi ek..
mule2 aku tak pasan..kali kedue tengok baru pasan..x de owg leh celen die lah..

ArELeEz said...

atuk tu dah meninggal kan? sbb tu replace ngan atuk len.

engku aien said...

die belum meninggal..cuma bersara..lg pn die ade mslh kesihatan cket..n tlg la siput..die tuh pangkat pakcik la utk ko..haha..ko pggl pkck ak atok?? haish!

Anem arnamee said...

ahhh! rindu gaya dia aih. tapi tadi okeh cuma kurg debaran , takpe boleh lagi tu:P.

ops, salam ramadhan tuan tanah !:D

Abe Goreng said...

Rasenye dri kecik smpai bsor slalu dgr atuk ni je bg pengumuman raye.Rindu la nanti.:D

Update terbaru : Kisah Dobi Layan Diri!

Mawar Berduri said...

atok nie ada suspen sikit. dengan intonasi dia. super la atok nie.

Cik Atika said...

apa nama yang baru tu??
aku tak tgok tv~~ umah sewa sbtang kera ja nie~~