Thursday, September 15, 2011

Cara Memutuskan Hubungan Cinta Dengan Mudah...

Kenal tak ni siapa? Ok gambar takde kena mengena.

   Kata orang, membina hubungan itu mudah. Mengekalnya itu yang susah. Benarkah? Kalau benar, bagaimana pula untuk meruntuhkannya? Macam mudah, macam susah. Mudah sebab boleh tinggal macam tu je. Susah sebab nak fikirkan hati dan perasaan orang yang ditinggalkan tu. Tak, sekarang ni kenapa aku punya tulisan belit-belit ni? So, bila dah rasa hubungan korang tu macam dah tak boleh blah, atau dah jumpa pasangan yang lebih baik, atau cun, atau hot, baik try cara ni. Kot-kot berhasil kan? Ahhh.. Dah dah... Jom tengok sikit antara cara mudah nak putuskan hubungan tanpa menyakitkan hati mana-mana pihak :


Katakan anda sudah tiada dara (bagi perempuan yang dah bengang dengan jantannya)

   Ah ha! Sensitif tak bila kita pertikaikan isu dara ni? Sensitif sensitif pun baca jugak tak? Nak baca ye baca, tak nak baca sudah. Lelaki dalam kepala otaknya ada je unsur-unsur nak berjima' ni. Jangan nak tipu ar lelaki-lelaki sekalian. Jadi, bila anda (yang perempuan) dah tak boleh tahan dengan perangai balak korang yang lagi pentingkan game DOTA dari hubungan, ini je caranya. Bila cakap dah takde dara, pasti si lelaki ni berfikir dua kali untuk meneruskan hubungan. Ye lah. Takkan nak kahwin dengan gadis yang sudah ditebuk tupai, kera, ungka mahupun monyet.


Katakan anda berpenyakit kelamin

   Satu lagi isu sensitif. Namun kali ini, cara ini juga berkesan untuk pihak lelaki dan perempuan. Selain mahukan keserasian dalam bercinta, dalam pasangan juga mahukan hubungan intim. Contoh bagi si gadis yang tak suka balaknya asyik raba-raba dalam wayang, dalam kereta mahupun ketika menuruni eskelator, katakan sahaja : "Yang, janganlah, I ada gonorrhealah. Apa? Tak tau gonorrhea? Pergi google sekarang." Jadi bila si jantan tahu berkenaan penyakit aweknya, apa lagi? Chalowlah jawabnya. Bagi lelaki yang tak suka aweknya meraba pun boleh guna cara ni. Tapi, ada ke pompuan suka raba lelaki? Eerrrrr...


Tukar personaliti secara drastik

   Katakan Sharipudin sudah lagi tidak serasi dengan aweknya, Surihani. Surihani dikatakan lebih mementingkan Chembong, kucing jantan berusia 3 setengah tahun. Asal keluar sahaja pasti Chembong akan ada bersama. Tak kira ketika di taman, pergi akuarium, pergi memancing hatta pergi ke majlis perkhawinan. Chembong akan ada di sisi mereka. Menyebabkan Sharipudin telah berfikir macamcara untuk memutuskan hubungan ini. Kerana Surihani juga masih sayangkannya. Suatu hari dia telah bermimpi bertemu pari-pari cinta. Pari-pari tersebut menasihatkan Sharipudin menukar nama menjadi Shery. Sharipudin terpana dan mengikut nasihat pari-pari tersebut. Esoknya, dia mula memakai gaun, eyeshadow, lipstick, g-string dan pelbagai lagi aksesori wanita. Surihani perasan akan perubahan pasangannya itu lantas bersuara ala-ala Donald Trumph dalam siri The Apprentice : "Kita clash!"

Menyamar menjadi perompak atau kutu bangang sampah masyarakat yang lain

   Suhardi dikatakan hangat bercinta dengan seorang cikgu, Cikgu Suraya. Hubungan mereka intim sehinggalah Suhardi ditawarkan bekerja di bahagian kerajaan. Lama kelamaan Suhardi dapat menghidu akan aktiviti hitam Cikgu Suraya, iaitu mengamalkan ilmu hitam untuk mengajar. Difahamkan amalan itu adalah untuk membuatkan anak muridnya dengar cakap dan lulus periksa. Apa ke bangang Cikgu Suraya ni? Jadi Suhardi telah meluahkan masalahnya kepada teman baiknya. Teman baiknya mengesyorkan supaya Suhardi berlakon menjadi perompak. Bila jadi perompak, Cikgu Suraya mesti jadi benci. Begitulah amatan Suhardi. Tapi oleh kerana bangang tahap kangit ke-7, Suhardi telah merompak sebuah bank. Menyebabkan dia ditangkap dan disumbatkan ke dalam penjara. Kini teman baik Suhardi pula menggantikan tempat Suhardi dengan bercinta Cikgu Suraya. Dasar perangai makan kawan. Chis!


Katakan anda berhutang dengan Ah-Long dengan kuantiti tak mampu bayar

   Seorang lelaki mahukan hidup bahagia dengan pasangannya. Dari awal percintaan sehinggalah menutup mata. Itu memang dah azali. Tiada mampu kita nafi. Namun, sekiranya ada yang meretakkan hubungan, wajarlah dicari jalan penyelesaiannya. Jangan ditangguh lagi. Sebagai contoh, Zam Zurina merupakan kekasih kepada Sameon Jantan. Lama hubungan mereka dan sudah terbayang akan gahnya sebuah istana. Namun Zam Zurina dapat menghidu akan aktiviti Sameon Jantan yang merupakan otai rempit dalam kawasan tempat mereka. Ketika berjalan-jalan, Zam Zurina terjumpa akan sekeping kad pinjaman Ah-Long. Tanpa berfikir panjang, esoknya Zam Zurina memberitahu kepada Sameon Jantan bahawa dia sedang menanggung hutang Ah-Long milik bapanya dan jumlah itu takkan mampu dibayar dalam masa setahun. Bimbang akan keselamatan, Sameon Jantan terus memecut laju motosikalnya. "Dasar jantan pentingkan diri. Ptuih!" getus hati kecil Zam Zurina.




    Itu sahaja sekadar lima. Aku rasa malas pulak nak tulis panjang-panjang. Kalau ada lagi idea, insya-Allah aku kongsikan lagi. Tapi ingatlah, jaga hubungan anda sebaik mungkin. Jangan curang. Menganiaya tu namanya. Sakitnya hati bila tercalar bukan boleh dirawat sehari dua. Sebulan? Tak mungkin. Setahun? Wallahu'alam.









11 comments:

haziqa said...

yup ! haha, nice trick to clash ~ hehee


*sakit bila dtinggalkan :(

hana said...

susahnye nak clash..
xde cara semudah ABC ke??
huhu

farot said...

kureng asam jawe sungguh

Ieqahgajah said...

ni confirm bukan takat putus da ni de yg duk icu pulak..

#confirm bf tak percaya..bab hlg dara de dpt pnampo satu dgn omak :)

CintaZulaikha said...

adoiyaiii tipsnya pon..huhuhu

azah sofi said...

hehehe..santik-santik gak cara ni..tapi jgn salu sgt guna k..t jodoh menjauh..ahahahaa...

Oda Willy said...

aku tak pernah clash...


dah 23tahun couple ngn makpak...kahkah

miera said...

haha!
gile lah tip kauuuu

Unknown said...

haha , jaat !

The day we meet said...

haha...tips ni seram sgt laaa..extreme tol..xde yg simple mimple?heheheee =p

Anonymous said...

haha y hutng ah long tu boleh try..klau x jdik jgk kta try y hlg dara pulak...