Monday, December 17, 2012

Saya Tak Percaya...

   Aku lempang-lempang muka aku sendiri. Tak cukup puas. Aku hentak kepala aku dekat dinding behampiran. Masih rasa macam belum cukup puas. Aku berundur lebih kurang sepuluh tapak ke belakang. Kemudian dengan lonjakan cukup padu, aku menolak kaki kiri untuk berlari selaju mungkin mengatasi kelajuan yang memungkinkan imej aku dipegunkan kamera AES. Hampir sampai ke dinding berhampiran. Aku tujukan kepala aku ke dinding itu. Terus.

"Keraaaaaak", ada bunyi macam benda keras meretak.

   Itupun aku rasa masih belum cukup untuk memuaskan hati. Jantung aku berdegup kencang melebihi degupan jantung manusia normal. Debarannya persis menanti keputusan siapakah peserta yang disingkirkan dalam Konsert Vokal Bukan Sekadar Rupa. Ah. Bukan. Debaran sebenarnya sepuluh kali ganda dari itu.

*PAUSE*

   Adegan menyiksa diri tersebut hanyalah sebuah imej ilusi yang muncul dalam kotak minda fikiran aku sebaik sahaja aku ditegur Cik Ila. Masa tu aku tengah termenung menunggu beliau sambil memikirkan kenapa Chelsea serupa bangang di bawah kendalian Rafa Benitez.

   Kenapa adegan itu muncul :

   Sebab Cik Makwe tampak terlalu cun mengatasi apa yang aku bayangkan selama dua bulan tak ketemu. Kasualnya sepadan dengan susuk tubuh. Rona warnanya cukup tepat. Jenis fabriknya memang sesuai. Beliau pandai menghias raut wajahnya. Beliau pandai mengukur bajunya. Beliau pandai mengukir senyumnya. Beliau pandai menyusun tuturnya. Ya. Beliau pandai buat aku jadi gila.



   Aku yang marah sebab beliau lewat dua minit, terus hilang marah. Terus hilang arah. Terus sengih macam kerang. Aku tak percaya beliau begitu indah. Sebab tulah muncul adegan ilusi semacam tak percaya macam kat atas tu.

   Jantung berdegup tandanya aku jatuh cinta buat kesekian kalinya. Kesekian kalinya. Kesekian kalinya. 

Ah! Jiwang pulak. Tak sedar blog hambar. Hihihi~~~


  Tapi sekarang terpaksa jadi koperal perang rindu lagi. Entah bila entah perang ni nak diisytiharkan gencatan senjata entah. Entahlah.


P/s cik Makwe : Saya rindu kamu ah! (-_-")
p/s lagi : Saya memang bizi. Sebab tu susah nak apdet blog. Jangan salahkan saya. Salahkan TM sebab taknak pasang tiang telefon dekat kediaman baru kami. Macam chelake.


                --Sekiyan--

5 comments:

misz sempoi said...

damn,damn,damn

Are-Tulk said...

hahahahaa.... ade2 je ko ni kan pot.... heeheheh

Are-Tulk said...
This comment has been removed by the author.
Khuzrin Kamarudin said...

Apa damn damn damn woi? Mencik ah!

Apa yang ade ade ni? Hmmm? Hmm?

Ain Norainsyah said...
This comment has been removed by the author.