Monday, April 18, 2011

Jenis-Jenis Pasangan Bercinta Yang Menjengkelkan...

   Pernah tak kalian pergi ke shopping-shopping kompleks, taman-taman riadah, taman-taman tema, pusat-pusat hiburan juga sekolah-sekolah menengah dan kemudiannya terserempak dengan pasangan-pasangan yang asyik bercinta berdondang sayang sambil tangan erat berpautan sesama sendiri? Mesti pernah bukan? Kali ni, aku teringin nak berkongsi tentang gelagat-gelagat pasangan-pasangan bercinta ini dari apa yang aku lihat dan aku perhatikan. Mari kita tengok, ada tak korang dalam yang tersenarai...


Si gadis sepertti Lisa Surihani, si jejaka seperti raksasa Ogre


   Bila aku, atau kawan-kawan aku terlihat pasangan seperti ini, cuma satu ungkapan yang akan terpacul : "Ketidakadilan dunia". Bayangkanlah, gadisnya cukup ayu, manis, cantik, mantap sedangkan lelaki yang sedang memaut kemas pinggang si gadis tadi cuma sedikit handsome dari seekor raksasa yang baru tertewas ditangan Ultraman Taro.

   Kebiasaannya si lelaki ini akan berjalan, tangan akan menggenggam kemas tangan pasangannya tadi sambil kepalanya tertinjau-tinjau memandang kiri kanan depan belakang. Bukan apa, si lelaki tadi akan risau kalau-kalau ada mana-mana jantan yang sedang usyar awek cantik beliau. Kalau dia perasan ada sesiapa yang sedang melihat, si lelaki tadi akan memandang kembali ke arah siapa yang mengusar sambil memancarkan silau amarah dari kanta optik anak matanya.

   Kalau lelaki tadi pandang arah kami yang dok mengusar awek dia, bukan main garang lagi pandangannya. Macam nak ajak wrestling.

   Teori mengenai pasangan ini : Si lelaki merupakan seorang yang kaya atau mewarisi kekayaan keluarga tetapi bodoh tahap keldai dalam mencari pasangan. Si gadis pula akan serta-merta menggunakan aset kecantikannya untuk mengikis si lelaki sampai tinggal sehelai sepinggang.


Si lelaki ala-ala Aaron Aziz sementara si perempuan tak ubah Xena


   "Siapa Xena ni Sipot?"

   Xena tak kenal?

Tu dia Xena

   Pasangan yang seperti ini tidak berapa diambil perhatian oleh kamin sebagai kaum lelaki. Tapi tak tahulah bagi si perempuan-perempuan kat luar sana. (ok, sila jawap bagi yang gadis-gadis).

   Kalau aku tengok pasangan macam ni kat luar, biasanya yang perempuan akan tergedik-gedik tahap dewa dengan balaknya. Tak semua tapi ada yang perangai macam ni. Tapi balaknya akan buat muka cool melayan karenah kekasih hati. Tergedik-gediknya si gadis tu biasanya membuatkan rasa untuk pergi ke arah si perempuan kemudian memberikan jurus lempangan tanpa bayang. Namun niat begitu biasanya dipendamkan sahaja kerana tengokkan ketabahan lelaki yang sanggup berkekasihan perempuan seperti itu. Thumbs up kepada kau bro!! Hahaha..

   Teori mengenai pasangan ini : Kemungkinan si lelaki sudah terkena ilmu hitam (tipikal pemikiran orang melayu). Ataupun mungkin juga si gadis itu merupakan anak datuk yang menyebabkan si lelaki cumna bermain cinta palsu.



Pasangan antara dua era



   Pasangan ini merupakan pasangan di mana yang seorang berasal dari zaman pop yeh yeh sementara seorang lagi datang dari zaman indie band. Pada awalnya bila terpandang mereka :

   "Ni mesti bapak bawak anak jalan-jalan."

   "Baik abang ni, rilek je pimpin tangan nenek dia kat taman."

   "Akak ni cun la. Nak buat baik kat bapak yang sebelah dia lah, untung-untung dapat ngurat anaknya."

   Tapi... Tapi... bila aku terpandang aksi suap-menyuap, berpeluk pinggang, bermesra-mesra memang terasa macam nak pukul je dengan objek tumpul. Tak malu kah pada khalayak ramai? anak-anak kecil yang turut ada. 

   Pasangan seperti ini juga biasanya akan menimbulkan seribu satu persoalan. Yang tua ni tak sedar diri kah? Yang muda pulak dah takde lagi ke orang muda dalam dunia ni? 

   Kepada yang tua, sedar-sedarlah. Umur makin lanjut. Metabolisme badan dah makin lemah. Tulang dah makin lembap. Soalan kubur dah memanggil-manggil. Kalau dah tak tahan sangat tu. Bawak-bawaklah menikah. Takde masalahnya.

   Teori mengenai pasangan ini : Kemungkinan terjadi ada kena-mengena dengan status pangkat antara setiausaha dan juga majikan. 




Pasangan dari dua negara




   Bagi pasangan bercinta seperti ini, kita boleh lihat betapa ketaranya wajah, tona warna serta dialek bahasa. Kadang-kadang rasa tercabar juga bila gadis seayu Fouziah Gaus tapi berpacaran dengan lelaki segelap kucing hitam. Si lelaki luar negara lebih erat menggenggam tangan gadis-gadis dari Tanah Melayu. Tersentap juga hati nurani seorang lelaki ini. Gggrrrr...

   Aku ada terbaca lelaki dari Afrika ini lebih romantis dan menjaga hati berbanding lelaki melayu. Kalau benar, kepada lelaki-lelaki melayu di luar sana (termasuk aku) buktikan kepada mereka bahawasanya, kitalah pencinta yang lebih baik di alam semesta ini. Kitalah yang lebih romantika kalau mahu dibandingkan mereka. Kitalah yang lebih berjiwa sayangkan wanita berbanding mereka. Buktikan Malaysia Boleh! yeaha!! Kemon!

   Sebenarnya apa yang dikejarkan dengan warga luar negara ni? Kekayaan? Kesetiaan? Nilai cinta tinggi? ataupun kepuasan diranjang?

   Lari ke Lombok kan dah menyusahkan keluarga serta orang ramai. Takkan lah benda simple macam tu pun tak boleh nak fikir?

   Teori mengenai pasangan ini : Si gadis di kecewakan lelaki tempatan lalu menaruh harapan kepada lelaki berkulit gelap.

   
Pasangan dari mata turun ke hati



   "Cewah!! Taknak romantika di amour pulak titlenya. Takkan yang ni pun menjengkelkan?"

Yang ini adalah sebaik-baik pencinta. Ingat! Jangan sampai terjadi peristiwa buang anak..! Biarlah sampai berumahtangga dulu. Bukan kah manis? :)

Oh ya.. ada puisi aku yang aku tulis bertajuk "Tangis Kecil Itu"

Kalau orang lain bagi video.. aku bagi puisi.. hikhikhik..

Persis merpati engkau melingkar...
Bersama dia tangan menjalar...
Utuh cinta jadi sangkar...
Medan bertarung dua laskar...

Bermula kucup asal mukadimah...
Terlucut pakai campak ke tanah...
Bertepuk iblis seraya bertitah...
"Ayuh kawanku, mulakan langkah!"

Keras si adam gigih menujah...
Si dewi terima penuh pasrah...
Dengus nikmat terus mendesah...
Silih henjut berganti mengah...

Namun begitu si jantan megah...
Si dewi sudah berada di bawah...
Bersama menyemai benih yg basah...
Tersenyum lah mereka bernafas lemah...

Soalan aku di otak menerjah...
"adakah mereka ikatan yg sah?"

Benih mula laku operasi...
Dalam rahim bergelumang isi...
Bercampur darah mula menjadi...
Seketul daging nyawa ditiupi...
Sedenyut degup mula bernadi...

Lahir lah dia di muka bumi...
Sayang si ayah larikan diri...
Tinggal ibu mula membenci...
Sejak si dia dikandungan lagi...

Nasibnya baik di masjid disemadi...
Kalau malang leher digonggong anjing bergigi...


---Bercinta itu memang manis bukan? :) ---

Tajaan bersama :





32 comments:

herumi said...

aku romantik malam edan... hahahaha

nor syakilla atika said...

aku y last...hehehe...

shahirahkhairudin said...

:)

misz Qahirah said...

alamak......sipot jiwang XD

hellghast said...

aku spesis yang ko tak ulas langsung!!!
hahaha!!!

K2r~90 said...

guwa hanye gades feudalisme jer .. berchente after married hehe

melle amir said...

yeah semuanya realiti

CintaZulaikha said...

sbnrnya zaman sjrg ni ramai sgt pasangan yg 1st tu...huhu serius ckp~~

klu tya akak..akak yg last..jeng3

Ayu said...

hahaha.. Lawak le bila baca ruangan nie.. Best.. hehehe..

cik ziqa said...

cik pocoyo dtg nk bagi komen !

adehh,,jiwang sungguh incik sipot ni . lalala . sy yg last bule ? insyallah ~

putrifayad said...

nice entry..:)

Cik Cammy Lia said...

kihkih jeles lattew..ahaks.. kalo sy r tgk gurl xbape nak lawa berpimpingan tgn ngan pakwe hensem bagai..memang lam diri ni ade sedikit perasaan cemburu haha.. pahtu duk pk2 cmne ah laki tu leh terpikat kat pompuan tu.hehe..

zahidah dihaz said...

saya pencinta lelaki korea...hahahaha


nice entry...


New Entry: Mini Cupcake: Mita cake house

myhardday said...

tak boleh tahan wei~~..siap ngan puisi!!..hahahahah..XD

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
Yamaha 125z
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasih mu disambar buaya

~syue~ said...

saya ne yg ke berapa agak2 ? haha. nak yg last tue...

tp kan, selalu org kata..

kalo prempuan cantek, dpt lelaki yg xbrapa hensem...

kalo laki hensem, dpt prempuan x brapa cantek...

lagi satu, selalunya, warna kulit akan berbeza antara pasangan..

tu bru ideal...

sekali lagi, org yg kata, saya smpaikan aje..hehe

syufaa said...

hehe..suka bce entry ni..tp tu la hakikatnye jnis2 kapel dlm dunia nihh! haihhh..mcm2! :D

Aisya J said...

HAHA sokong entry ini! :D Tapi nak buat cemana kan :) Dah tertulis dorg nak bercinta :)

Oh and tak suka xena T_T sangat annoyingg HAHA

buDAK keCIK said...

owh, perasaan brcinta tu ade ase manis ek? heh.

ingtkan lidah je yg bley ase manis :p

*kesian kt xena... abes tu sapa nk amek xena sbg bini??

Noor Idayu binti Azmi said...

woooow, so sweet so sweet :D

pink said...

huyohhhhh puisi tuh .dasyat! heee

Pijahh' de-Arr said...

ouhh..manis ke??

tak prnh rasa la siput

sbb mak saya kata jgn dok brcinta msa bljr erkk..!

hahaha~

nur aisya humaira said...

wakakap..
jgn laa bercinta, kawin terus laa...
kan daa kuar puisi tu,..:)

Misz-sakura said...

Hahaha, klakar je. Eh puisi tu rekaan sendiri ke? Hebat ngat..

NurAfizahMazlan said...

Aaron aziz saya punyeeee

storyfromme said...

huhuhu...tak baik tau bersangka buruk.tapi part cinta 2 era tu fad mmg geli tengok.

Gimi said...

boleh ganti a.samad said ni..

xena tu, anthony nak kat dia, nak si vanness tu gak..

semua pasangan kat atas ni dah pernah jumpa..lagi pernah jumpa cantik sama hensem..tengok benda lain,tapi si awek perasan kita pandang balak dia, siap buat muka cam nak bagi pelempang sebab usha balak dia..

org camni pun ada..

Kasih nur azie said...

aku tak reti bercinta

Nanadd said...

apa yang encik siput kita tulis ni semuanya betol, semua yang berlaku depan mata :)

"Che Ain" said...

huih jodoh xleh nk kata ape2..hihi sy datg terjah dah ni.. sy dah folo awk sebelum ni :)

ain fathihah said...

kalau dah chenta, ahh persetankan ini semua. haha

nanie zainudin said...

sukeeeeeeeeeeeeeee bce entry sipuut sedot yg neh! huhu..stuju sgt ^_^